(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

 

 

چکیده:

 

یکی از مسایل مهم  در طراحی یک زنجیره ­تامین، مساله انتخاب تامین­کننده است. پیچیدگی این مساله در حقیقت به این دلیل است که هر کدام از تامین­کنندگان قسمتی از معیارهای خریدار را برآورده می­ کنند و  انتخاب از میان آنها در واقع یک مساله تصمیم ­گیری چندمعیاره است که نیاز به یک رویکرد ساختار یافته و سیستمی دارد و بدون آن چنین تصمیم ­گیری مهمی احتمالا با شکست روبرو می­شود. تصمیم ­گیری چندمعیاره یکی از حوزه­های تحقیق در عملیات وعلوم مدیریت بوده که در طول دهه اخیر با توجه به نیازمندیهای کاربردی گوناگون به سرعت توسعه یافته است.

 

در این پژوهش با بهره گرفتن از دو روش متداول و پرکاربرد تصمیم ­گیری چندمعیاره، یعنی فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و تاپسیس (TOPSIS) و با بهره­ گیری از ریاضیات مبتنی بر مجموعه­های فازی، روشی ارائه گردیده است تا  به کمک آن تامین­کنندگان یک زنجیره ­تامین  اولویت­بندی شوند و به منظور درک بهتر این روش، یک مطالعه موردی نیز ارائه گردیده است که طی آن تامین­کنندگان یک شرکت تبلیغاتی  رتبه­بندی شده ­اند. سپس بار دیگر این مساله و این بار با ترکیب دو روش منطق دیجیتالی تعدیل شده (MDL) و  تاپسیس (TOPSIS) مورد ارزیابی قرار گرفته اند و درنهایت به منظور دستیابی به نتایج مطلوب، نتایج حاصل از این دو روش با یکدیگر مقایسه شده ­اند.

 

. نوآوریهای این مقاله به این شرح هستند:

 

ارائه دو معیار جدید برای ارزیابی تامین­کنندگان، علاوه بر معیارهای رایج در ادبیات موضوع
 

ارائه روشی جدید با ترکیب روش های FAHP و FTOPSIS
 

ارائه روشی جدید با ترکیب روش های MDL و FTOPSIS
 

ارائه یک مطالعه موردی در صنعت تبلیغات
کلمات کلیدی: تصمیم ­گیری چندمعیاره، انتخاب تامین­کنندگان، منطق فازی، روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، روش تاپسیس (TOPSIS) ، منطق دیجیتالی تعدیل­شده. (MDL)

 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

فهرست مطالب:
 

فصل اول _ کلیات.1

 

مقدمه     2
 

بیان مساله .2
 

اهمیت و ضرورت تحقیق4
 

تعاریف.6
4-1ساختار فصلهای پژوهش.9

 

فصل دوم _ مبانی نظری و پیشینه تحقیق   .10

 

مقدمه11

 

1-2 بخش اول _ زنجیره تامیین 12

 

1-1- 2  تعریف زنجیره تامین12

 

2-1-2 مشکلات زنجیره تامین.17

 

3-1-2 مفهوم زنجیره تامین.19

 

4-1-2 تاریخچه روند تکاملی  مدیریت زنجیره تامین21

 

5-1-2 عناصر و اجزای مدیریت زنجیره تامین.23

 

6-1-2 فرآیندهای اصلی در مدیریت زنجیره تامین 27

 

7-1-2 مساله انتخاب تامین کننده در زنجیره تامین.31

 

8-1-2 معیارهای انتخاب تامین کننده 33

 

9-1-2 تکنیکهای انتخاب تامین کننده37

 

بخش دوم _ منطق فازی39
1-2-2 مجموعه های فازی39

 

3-2 بخش سوم_ روش های متداول تصمیم ­گیری چندمعیاره 40

 

1-3-2 فرآیند تحلیل سلسله مراتبی40

 

2-3-2 تاپسیس .42

 

بخش چهارم_روشMDL.42
5-2بخش پنجم _ پیشینه تحقیق.43

 

فصل سوم _ روش تحقیق (متدولوژی).53

 

مقدمه.54

 

1-3روش تحقیق54

 

دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف .55
2-1-3  دسته بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده ها .56

 

2-3 رویکرد تحقیق 57

 

ابزار تحقیق و روش گرداوری داده ها .58
1-3-3  مطلعه کتابخانه ای 59

 

2-3-3 مصاحبه .59

 

3-3-3 پرسشنامه .59

 

4-3 اعتبار سنجی ابزار تحقیق 61

 

5-3 پرسشهای تحقیق 62

 

6-3 چارچوب کلی تحقیق 63

 

1-6-3 تئوری مجموعه­های فازی 64

 

2-6-3 روش تحلیل سلسله مراتبی فازی.68

 

3-6-3 تکنیک تاپسیس فازی69

 

7-3 روش پیشنهادی.70

 

فصل چهارم _ تجزیه و تحلیل داده ها72

 

مقدمه.73

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...