پایان نامه اثر بخشی آموزش راهبردهای شناختی- رفتاری بر بهبود سبک مقابله در دختران کمرو پایه ششم |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده . 1
فصل اول (مقدمه و کلیات پژوهش)
مقدمه . 3
بیان مسئله 4
اهمیت و ضرورت پژوهش 7
اهداف تحقیق . 8
فرضیه های پژوهش . 9
معرفی متغیرها و تعریف آنها 9
1-6-1- تعریف مفهومی . 9
1-6-2- تعریف عملیاتی . 10
فصل دوم (گستره نظری و پیشینه پژوهش)
2-1- مقدمه 12
2-2- پیشینه نظری 13
2-2-1- کمرویی 13
2-2-1-1- تأثیر کمرویی بر تحول شناختی . 14
2-2-1-2- علل کمرویی . 15
2-2-1-3- خانواده و فرزندان کمرو 15
2-2-1-4- کناره گیری . 17
2-2-1-5- گوشه گیری 19
2-2-2- مقابله 20
2-2-2-1- بررسی تاریخ شکل گیری مقابله 22
2-2-2-2- شناسایی انواع مهارتهای مقابله 24
2-2-2-3- نظریه های مقابله . 30
2-2-2-4- چهارچوب مفهومی جامع در رابطه با مقابله 33
2-2-2-5- مقابله به عنوان فرآیند 37
2-2-3- راهبرد شناختی – رفتاری 40
2-2-3-1- روش های درمانی شناختی- رفتاری . 40
2-2-3-2- تلفیق رویکردهای شناختی- رفتاری . 41
2-2-3-3- رفتار درمانی . 43
2-2-3-4- شناخت درمانی . 45
2-2-3-5- مطابقت دادن تکنیک های باز سازی شناختی برای درمانجویان نوجوان . 51
2-2-3-6- فرآیند بازسازی شناختی 52
2-2-3-7- تکنیک های درمانی باز سازی شناختی 53
2-2-3-8- تکنیک های ضد خجالت 57
2-2-3-9- بازبینی عملکرد . 60
2-3-10- رفتارهای مخرب . 60
2-3- پیشینه تحقیقات . 61
2-3-1- تحقیقات داخلی انجام شده . 61
2-3-2- تحقیقات خارجی انجام شده . 65
2-4- جمع بندی پیشینه 68
فصل سوم (روش تحقیق)
3-1- روش تحقیق 72
3-2- طرح پژوهش . 72
3-3- جامعه آماری . 72
3-4- نمونه و روش نمونه گیری . 72
3-5- ابزار اندازه گیری . 73
3-5-1- پرسش نامه کمرویی 73
3-5-2- پرسش نامه راهبردهای مقابله ای نوجوانان 73
3-6- روش اجرای پژوهش 74
3-6-1- طرح مداخله (بسته آموزشی) 74
3-7- روش آماری تحلیل داده ها 76
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)
4-1- یافته های توصیفی تحقیق 78
4-2- آزمون فرضیات تحقیق 88
فصل پنجم (نتیجه گیری وپیشنهادات)
5-1- بحث و نتیجه گیری . 111
5-2- محدودیت های پژوهش 117
5-3- پیشنهادات . 117
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 06:45:00 ب.ظ ]
|