فهرست مطالب

 

عنوان صفحه

 

چکیده . 1

 

فصل اول (مقدمه و کلیات پژوهش)

 

مقدمه . 3
 

بیان مسئله 4
 

اهمیت و ضرورت پژوهش 7
 

اهداف تحقیق . 8
 

فرضیه های پژوهش . 9
 

معرفی متغیرها و تعریف آنها 9
 

1-6-1- تعریف مفهومی . 9

 

1-6-2- تعریف عملیاتی . 10

 

فصل دوم (گستره نظری و پیشینه پژوهش)

 

2-1- مقدمه 12

 

2-2- پیشینه نظری 13

 

2-2-1- کمرویی 13

 

2-2-1-1- تأثیر کمرویی بر تحول شناختی . 14

 

2-2-1-2- علل کمرویی . 15

 

2-2-1-3- خانواده و فرزندان کمرو 15

 

2-2-1-4- کناره گیری . 17

 

2-2-1-5- گوشه گیری 19

 

2-2-2- مقابله 20

 

2-2-2-1- بررسی تاریخ شکل گیری مقابله 22

 

2-2-2-2- شناسایی انواع مهارتهای مقابله 24

 

2-2-2-3- نظریه های مقابله . 30

 

2-2-2-4- چهارچوب مفهومی جامع در رابطه با مقابله 33

 

2-2-2-5- مقابله به عنوان فرآیند 37

 

2-2-3- راهبرد شناختی – رفتاری 40

 

2-2-3-1- روش های درمانی شناختی- رفتاری . 40

 

2-2-3-2- تلفیق رویکردهای شناختی- رفتاری . 41

 

2-2-3-3- رفتار درمانی . 43

 

2-2-3-4- شناخت درمانی . 45

 

2-2-3-5- مطابقت دادن تکنیک های باز سازی شناختی برای درمانجویان نوجوان . 51

 

2-2-3-6- فرآیند بازسازی شناختی 52

 

2-2-3-7- تکنیک های درمانی باز سازی شناختی 53

 

2-2-3-8- تکنیک های ضد خجالت 57

 

2-2-3-9- بازبینی عملکرد . 60

 

2-3-10- رفتارهای مخرب . 60

 

2-3- پیشینه تحقیقات . 61

 

2-3-1- تحقیقات داخلی انجام شده . 61

 

2-3-2- تحقیقات خارجی انجام شده . 65

 

2-4- جمع بندی پیشینه 68

 

فصل سوم (روش تحقیق)

 

3-1- روش تحقیق 72

 

3-2- طرح پژوهش . 72

 

3-3- جامعه آماری . 72

 

3-4- نمونه و روش نمونه گیری . 72

 

3-5- ابزار اندازه گیری . 73

 

3-5-1- پرسش نامه کمرویی 73

 

3-5-2- پرسش نامه راهبردهای  مقابله ای نوجوانان 73

 

3-6- روش اجرای پژوهش 74

 

3-6-1- طرح مداخله (بسته آموزشی) 74

 

3-7- روش آماری تحلیل داده ها 76

 

فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها)

 

4-1- یافته های توصیفی تحقیق 78

 

4-2- آزمون فرضیات تحقیق 88

 

فصل پنجم (نتیجه گیری وپیشنهادات)

 

5-1- بحث و نتیجه گیری . 111

 

5-2- محدودیت های پژوهش 117

 

5-3- پیشنهادات . 117

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...