منابع پایان نامه با موضوع طراحی الگوی ارزیابی آمادگی الکترونیکی در سازمان های خدماتی -مطالعه ... |
یک سیاست دقیق و استوار سیاستی است که نقش فناوری اطلاعات در اثر بخشی و ساده سازی عملیات از طریق پشتیبانی مدیران عالی و نظارت و رهبری به کمک IT در سازمان، استراتژی الکترونیکی سازمان و منابع مالی را به رسمیت بشناسد. این معیار توسط اسناد خاص سازمان پی ریزی شده و هدف فناوری اطلاعات در عملیات و فرایند های آن را تعریف می کند. همچنین چشم انداز سازمان را در بکارگیری فناوری اطلاعات در طی چند سال آینده و هدف IT در ساده سازی و اثر بخشی عملیات و فرایند های سازمان را ارزیابی می کند.
زیر معیار ها :
-
- پشتیبانی مدیران عالی از سرمایه گذاری و کاربرد های IT در سازمان
این معیار اولویت فناوری اطلاعات برای مدیران عالی سازمان، اهمیت و نقش فناوری اطلاعات در افزایش بهر وری و کارایی سازمان را ارزیابی می کند.
-
- اعمال رهبری و نظارت ، به کمک IT در سازمان
این معیار درک مدیریت از اعمال رهبری و نظارت به کمک IT در سازمان و بررسی عملکرد سازمان از طریق IT را مورد ارزیابی قرار می دهد.
-
- استراتژی منابع مالی
استراتژی منابع مالی آمادگی الکترونیکی سازمان را با توجه به فرایند تخصیص منابع و بودجه بندی برای فعالیت های فناوری اطلاعات ، ایجاد شفافیت در منابع تخصیص یافته و ارائه خدمات با هزینه مناسب مورد ارزیابی قرار می دهد.
-
- استراتژی الکترونیکی سازمان
این معیار ماموریت، چشم انداز و برنامه استراتژیک سازمان و نگرش به اهداف سازمان از زاویه وپنجره IT را مورد ارزیابی قرار می دهد.
-
- سیاست امنیتی
در این معیار خط و مشی امنیتی و برنامه های امنیتی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
ب ) شبکه ارائه خدمت
ارائه خدمات به صورت الکترونیکی در سازمان نیازمند مهندسی مجدد فرایند های مبتنی بر IT جهت ارائه این خدمات ، مدیریت ارتباط با مشتری و یکپارچگی زنجیره تامین جهت بهبود در ارائه خدمات الکترونیکی می باشد.
زیر معیارها :
-
- فرایندهای مبتنی بر فناوری اطلاعات
این معیار میزان بکار گیری IT در فرایند های سازمان را مورد ارزیابی قرار می دهد و اتوماسیون فرایند های سازمان، نحوه بروز رسانی دیتا بیس و مهندسی مجدد فرایندها را مورد ملاحظه قرار می دهد.
-
- خدمات الکترونیکی
در این معیار تطابق خدمات با استراتژی جدید سازمان، تنوع خدمات ارائه شده با توجه به وجود درگاه های مختلف مانند پرتال اینترنتی و اینترانتی، تلفن همراه و… مود ارزیابی قرار می گیرد.
-
- مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
در این معیار دریافت بازخورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری و برقراری مدیریت ارتباط با مشتریان جهت رضایتمندی مشتریان از طریق بهبود فرایند های کسب و کار و درگاه ارتباطی با مشتریان و سازمان های همکار مورد ملاحظه قرار می گیرد.
-
- یکپارچگی زنجیره تامین
یکپارچگی چرخه ارائه خدمت در این معیار مورد ارزیابی قرار می گیرد.
ج) زیر ساخت شبکه فناوری اطلاعات
این معیار زیر ساخت های فناوری اطلاعات موجود در سازمان، جهت اجرای سیاست های فناوری اطلاعات و استفاده از دانش کارکنان را مورد ارزیابی قرار می دهد و شامل مطالعه با ثباتی و پایداری زیر ساخت فناوری اطلاعات در مقوله های سخت افزار، نرم افزار، شبکه، امنیت و ارتباطات یک سازمان می باشد.
-
- زیر ساخت دیتا سنتر
در این معیار شبکه بخش سرورهای سازمان و معماری بانک های اطلاعاتی، زیر ساخت های مربوط به BI ، داده کاوی و DSS، زیر ساخت های پشتیبانی از مراکز داده و NOC مورد ارزیابی قرار می گیرد.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 10:54:00 ب.ظ ]
|