دکتر حمیدرضا بهرامی

 

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                                         صفحه
چکیده 1 
فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه 3
بیان مسئله4
اهمیت و ضرورت موضوع .6
4-1 اهداف تحقیق 7
5-1 چارچوب نظری تحقیق 8
6-1 مدل تحلیلی تحقیق 8
7-1 سوالات تحقیق 8
8-1 فرضیات تحقیق 9
9-1 روش تحقیق.9
10-1 روش گردآوری اطلاعات .11
11-1 قلمرو تحقیق 11
12-1 جامعه و نمونه آماری .12
 
فصل دوم : ادبیات تحقیق
1-2مقدمه .14
2-2تعریف بازاریابی14
1-2-2بازارشناسی.16
2-2-2بازارسازی19
3-2-2بازارداری20
3-2نقش اطلاع رسانی در صادرات. 22
الف:تجزیه و تحلیل رقبا . 23
ب:تجزیه و تحلیل شرکت24
ج:تجزیه و تحلیل محیط.25
د:تجزیه و تحلیل بازار26
4-2پیدایش مفهوم p4.26
 5-2عنصر محصول.27
1-5-2 محصولات مقایسه ای28
2-5-2 محصولات کاربردی29
3-5-2 محصولات تخصصی. 33
4-5-2 محصولات نوآورانه.36
5-5-2چرخه عمر محصول.37
6-5-2طول و عرض و عمق محصول37
7-5-2علائم تجاری،مارک تجاری و نام تجاری،لوگو.37
8-5-2استراتژی های تعیین علامت تجاری.38
9-5-2بسته بندی38
6-2مشتریان.38
1-6-2تفاوت مشتری و خریداران.39
2-6-2چرخه عمر مشتری.40
3-6-2انواع مشتریان40
از منظر سودآوری و وفاداری.43
از منظر پذیرش کالاهای نوآورانه.44
7-2قیمت45
1-7-2مبانی فکری در قیمت گذاری45
2-7-2استراتژی های قیمت گذاری46
3-7-2کانالهای توزیع47
4-7-2طول و عرض کانال 47
5-7-2تعارض در کانال 48
8-2ترفیع49
1-8-2آگهی و تبلیغات49
2-8-2روابط عمومی.50
3-8-2پیشبرد فروش51
4-8-2 فروش شخصی.52
5-8-2بازاریابی مستقیم و بازاریابی الکترونیکی.52
9-2 عوامل موثر در آمیخته بازاریابی54
10-2رفتار مصرف کننده.55
1-10-2گرایش خریدار 56
2-10-2 ارزش59
3-10-2کارایی60
4-10-2 مقدار.61
5-10-2 تنوع.61
6-10-2 مزایا.63
11-2 رفتار خریدار و آمیخته بازاریابی64
12-2 بازارگردانی.64
13-2 بخش بندی بازار.65
1-13-2منافع بخش بندی.65
2-13-2 مبنای بخش بندی بازارهای مصرفی66
14-2 فرایند بخش بندی بازار.67
15-2 فرآیند تحقیقات بازاریابی.70
فصل سوم: روش اجرایی تحقیق
 1-3 مقدمه .73
2-3 بررسی نوع پژوهش 73
3-3 روش تحقیق .74
4-3 متغیرهای تحقیق 74
4-3-1 متغیر مستقل 75
4-3-2 متغیر وابسته.75
5-3 جامعه آماری .75
6-3 نمونه آماری و روش نمونه گیری .75
7-3 قلمرو تحقیق 77
8-3 روش های گردآوری اطلاعات 79
8-3-1 روش کتابخانه ای .80
8-3-2 پرسشنامه .80
8-3-3 مصاحبه    .80
9-3 روایی(اعتبار)پرسشنامه 80
10-3 پایایی(قابلیت اعتماد)پرسشنامه .80
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آمار داده های تحقیق
  1-4 مقدمه .81
2-4  بخش اول توصیف آماری 81
3-4  بخش دوم تجزیه و تحلیل استنباطی داده های آماری(آزمون آماری فرضیه های تحقیق) .81
3-4-1 آزمون کولموگروف-اسمیرنف .83
 
فصل پنجم : نتیجه گیری ، پیشنهاد ها و محدودیت ها
1-5مقدمه 96
2-5 نتیجه گیری و پیشنهاد 97
 
فهرست منابع و ماخذ
منابع فارسی .99
 منابع انگلیسی.102
پرسشنامه .103
مقدمه
تغییر در شرایط سازمانهای عصر حاضر، منجر به تغییر در نگرش به نیروی انسانی شده است. در این شرایط نیروی انسانی به عنوان سرمایه های اصلی سازمان و یک مزیت رقابتی منحصر به فرد معرفی می شود و به تبع آن کارکنان به گردانندگان اصلی جریان کار وشرکای سازمان مبدل شده اند. بنابراین مدیران امروز علاوه بر مهارتهای رهبری، نیازمند برخورداری از کارکنانی با ویژگیهای مناسب می باشند و بر این اساس، همواره مدیران به دنبال بهره گیری حداکثری از مهم ترین سرمایه سازمانی خود،یعنی منابع انسانی هستند،  در واقع این نیروی انسانی است که میتواند با توانایی های خود دیگر منابع را به خدمت گیرد.(یعقوبی، 1389:66)
شناسایی ابعاد مختلف ارتقاء منابع انسانی جهت بهره برداری بهتر از آن، به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت سازمان به حساب میآید.
آنچه مسلم است، انجام کار در شرایط سازمانی به خصوص روابط مدیران با کارکنان عاری از استحکاک، تعارض و کشمکش نیست. این موضوع در سازمانهای دولتی که ابعاد سیاسی رفتار در آن نقش پر رنگتری دارد، بیشتر دیده می شود. شکاف بین کارکنان و مدیران، اغلب منجر به شکاف در تصمیمات آن و به تبع آن مشکل های اجرایی می شود.(تللیس[1]،23:2009)
به تبع آن اثرهای رفتاری چون شایعه پراکنی، تضاد، سیاسی کاری و کم کاری، میتواند انرژی بالایی از سازمان گرفته و هزینه هارا افزایش دهد. درچنین شرایطی توجه به موضو ع هایی، چون ارتقاء عملکرد، توانمندسازی نیروی انسانی، خودکنترلی، تعهد، وجدان کاری، تشریک مساعی، همکاری، بروز خلاقیت و . . . بی اهمیت خواهد بود و در نهایت عملکردهای سازمانی تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت.(چاوشی،24:1386)
رفتار شهروندی سازمانی با مجموعه ای از رفتارهای داوطلبانه و غیررسمی، باعث بهبود مؤثر وظایف و نقش های سازمان می شوند .(آپمبوم[2] ،19:2004)
 
 
1-1بیان مسئله
امروزه مفهوم شهروندی از ایمان آوردن به مسؤلیت های خود در مسائل اجتماعی و داشتن باورهای مثبت و ذاتا ارتباطی درباره همکاری با دیگران برای اداره زندگی، به سوی اصلی حقوقی که دربردارنده وظایف و تعهدات اجتماعی نیز هست، معطوف شده است.(جمشیدی،1387)
مفهوم شهروندی اولین بار توسط باتمان و ارگان در اوایل دهه‌ 1980 میلادی به دنیای علم ارائه شد. تحقیقات اولیه‌ای که در زمینه رفتار شهروندی انجام گرفت بیشتر برای شناسایی مسئولیت ها و یا رفتارهایی بود که کارکنان در سازمان داشتند، اما اغلب نادیده گرفته می‌‌شد. این رفتارها با وجود اینکه در ارزیابی های سنتی عملکرد شغلی به طور ناقص اندازه گیری می‌‌شدند و یا حتی گاهی اوقات مورد غفلت قرار می‌‌گرفتند، اما در بهبود اثربخشی سازمانی مؤثر بودند.(بینستوک[3] و همکاران، 2003 ؛360)
شهروندی منعکس کننده آرمان جهانی عدالت و جامعه ای است که در آن هر انسانی بتواند از زندگی شرافتمندانه ی همراه با صلح، امنیت و رفاه برخوردار گردد. و این حقوق همزاد با پیدایش انسان بوده و با وجود او به وجود آمده است چرا که انسان موجودی است که کرامت ذاتی را از آفریدگار خویش به ارمغان گرفته است. (موحد،1381)
 هر چند رفتارهای شهروندی به طور مستقیم قابل تقویت نیست و از سوی سازمان به آن پاداش داده نمی شود،اما مطالعات نشان میدهد از جمله عوامل تأثیرگذار بر آن فرهنگ سازمانی می باشد .(کرکماز و آرپاسی،2008:682)
فرهنگ سازمانی با توان بالقوه خود، می تواند تأثیر زیادی بر شکل گیری و ابعاد رفتارهای شهروندی سازمانی کارکنان داشته باشد،زیرا فرهنگ، هنجارهایی را برای افراد ایجاد می کند که این هنجارها منجر به رفتار در آنها  می شود (ناور[4] و دیگران،2005:185)
رفتارشهروندی کارکنان سازمان نیز، چیزی جزء هنجارها و اصول اعتقادی افراد آن سازمان نمی باشد.
این نگرش در حالی وجود دارد که دین مبین اسلام در فضای جامعه و فرهنگ اجتماعی کشور، تأثیر فراوانی دارد.  افراد جامعه نیز تحت این تأثیر خود را ملزم به رعایت ارزش ها، آداب و اصول اخلاق اسلامی می دانند. فرهنگ غنی و اصیل اسلام آموزش دهنده مکارم اخلاق بوده و توصیه های فراوانی برای اصلاح و بهبود رفتار انسان دارد . ازسوی دیگر، با توجه به اینکه خود فرهنگ سازمانی، تحت تأثیر فرهنگ اجتماعی می باشد،بنابراین افراد و کارکنان تحت تأثیر فرهنگ اجتماعی خود (فرهنگ اسلامی) آن را درقالب نگرش ها و رفتارهای خود به درون سازمان میآورند .
بدون تردید باورهای دینی، اخلاقی و اعتقادی اسلام، از عناصر مؤثر در شکل گیری رفتارهای شایسته  و در نتیجه بهبود و ارتقاء رفتارکارکنان سازمان و همچنین ابعاد رفتار شهروندی سازمانی است.  چرا که از سویی موجب هدایت افکار و اندیشه ها بوده و از سوی دیگر، مشوق رفتار و کردار صحیح در

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...