پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی: مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، سبک های دلبستگی، ابراز وجود و منبع کنترل در دختران فراری و عادی |
مقایسه راهبردهای تنظیم شناختی هیجان، سبک های دلبستگی، ابراز وجود و منبع کنترل در دختران فراری و عادی
اساتید راهنما:
دکتر نادر حاجلو – دکتر محمد نریمانی
فهرست مطالب:
مقدمه2
بیان مساله.2
اهمیت و ضرورت پژوهش6
فرضیه های پژوهش.7
اهداف پژوهش7
متغیر های پژوهش.8
تعاریف نظری متغیرها.9
تعاریف عملیاتی متغیرها.10
فصل دوم: پیشینه نظری و پژوهشی
2-1- مبانی نظری.12
2-2- فرار ازمنزل.12
2-2-1-مفهوم شناسی و نوع شناسی فرار از منزل.12
2-2-2-علت فرار از خانه13
2-2-3-گستره فرار از خانه14
2-3-تنظیم هیجان15
2-3-1-مبانی تنظیم هیجان.15
2-3-2-تعریف تنظیم هیجان15
2-3-3-تنظیم شناختی هیجان.17
2-3-4-ابعاد تنظیم شناختی هیجان.18
2-3-5-مدل های تنظیم هیجان18
2-3-6-فرایند تنظیم هیجان.20
2-4-دلبستگی21
2-4-1-تعریف دلبستگی.22
2-4-2-پیدایش دلبستگی در کودک25
2-4-3-انواع دلبستگی25
2-4-4-مراحل ایجاد دلبستگی.27
2-4-5-دلبستگی و رشد بعدی.28
2-4-6-دلبستگی بزرگسالان28
2-4-6-1-تعریف دلبستگی بزرگسالان.29
2-4-6-2-الگوی چهارگانه دلبستگی بزرگسالان29
2-4-7-نظریه های دلبستگی30
2-4-7-1-نظریه کردارشناختی بالبی.31
2-4-7-2-نظریه روان تحلیل گری.33
2-4-7-3-نظریه اریکسون.34
2-4-7-4-نظریه ارتباط موضوعی35
2-4-7-5-نظریه رفتارگرایی.36
2-4-7-6-نظریه شناختی.37
2-4-8-دلبستگی و مشکلات رفتاری – هیجانی دوره نوجوانی37
2-5-ابراز وجود38
2-5-1-تعریف ابراز وجود.38
2-5-2-انواع ابراز وجود.39
2-6-منبع کنترل.39
2-6-1-تعریف منبع کنترل.40
2-6-2-تفاوتهای رفتاری41
2-6-3-تفاوت ها در سلامت جسمانی41
2-7-پیشینه های تحقیق.42
فصل سوم: مواد و روش پژوهش
3-1-روش تحقیق.52
3-2-جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه گیری52
3-3-ابزار سنجش52
3-4-روش اجرا54
3-5-روش تجزیه و تحلیل آماری.55
فصل چهارم: نتایج و یافته های پژوهش
4-1-مقدمه57
4-2-اطلاعات جمعیت شناختی.57
4-3-یافته های توصیفی.60
4-4-یافته های استنباطی62
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1-بحث و نتیجه گیری69
5-2-محدودیت ها.73
5-3-پیشنهادات.73
فهرست منابع و مآخذ74
فهرست جدولها
جدول4-1:توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی57
جدول4-2:توزیع فراوانی و درصد آزمودنی های دختران فراری بر اساس تعداد فرار58
جدول4-3:توزیع فراوانی و درصد میزان تحصیلات مادران آزمودنی های دو گروه دختران فراری وعادی.58
جدول4-4:توزیع فراروانی و درصد میزان تحصیلات پدران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی59
جدول4-5:نتایج فراوانی و درصد وضعیت شغلی پدران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی.59
جدول4-6:نتایج فراوانی و درصد وضعیت شغلی مادران آزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی.60
جدول4-7:توزیع میانگین، حداقل و حداکثر وضعیت سنی دو گروه دختران فراری و عادی.60
جدول4-8:میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات متغیرهادرآزمودنی های دو گروه دختران فراری و عادی61
جدول4-9:نتایج مربوط به آزمون باکس برای متغیر راهبردهای تنظیم شناختی هیجان62
جدول4-10:نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری روی نمرات راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی.62
جدول4-11:نتایج آزمون لوین بر روی نمرات راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی.63
جدول4-12:نتایج تحلیل واریانس چند متغیری روی میانگین مولفه های راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در دختران فراری و عادی64
جدول4-13:نتایج مربوط به آزمون باکس برای متغیر سبک های دلبستگی65
جدول4-14:نتایج آزمون معناداری تحلیل واریانس چند متغیری روی نمرات سبک های دلبستگی و مولفه های آن در دختران فراری و عادی65
جدول4-15:نتایج آزمون لوین بر روی نمرات ابراز وجود در دو گروه دختران فراری و عادی66
جدول4-16:نتایج آزمون t مستقل نمرات ابراز وجود در دو گروه دختران فراری و عادی66
جدول4-17:توزیع فراوانی منبع کنترل در دو گروه دختران فراری و عادی67
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 04:57:00 ق.ظ ]
|