پایان نامه نقش سبک فرزندپروری در پیش بینی مهارت های اجتماعی |
1-2. بیان مسأله4
2-3. اهمیت و ضرورت تحقیق.9
2-4. اهداف تحقیق.11
2-4-1. هدف اصلی.11
2-4-2. هدف فرعی11
2-5. فرضیه های تحقیق11
2-6. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغییرهای تحقیق12
2-6-1. تعریف مفهومی .12
2-6-2. تعریف عملیاتی .14
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1. مقدمه.16
بخش اول: مباحث نظری تحقیق.16
الف) سبک های فرزندپروری والدین16
2-2. تعریف سبک فرزندپروری.17
2-3. اهمیت سبک های فرزندپروری17
2-4. تاریخچه سبک های فرزندپروری.17
2-5. ابعاد شیوه های فرزند پروری.18
2-6. سبک فرزندپروری در اسلام19
2-7. نظریه های فرزندپروری.20
2-7-1. نظریه بامریند20
2-7-2. نظریه شیفر.21
2-7-3. نظریه اریکسون 21
2-7-4. نظریه زیگلمن .22
2-8. نگرش های فرزندپروری25
2-9. اقتدار و نفوذ والدین در خانواده و فواید آن26
2-10. مزایای فرزندپروری مقتدرانه (قاطعانه) (بالغانه) 26
2-11. طبقه اجتماعی و سبک فرزندپروری28
2-12. فرهنگ و فرزندپروری29
ب) مهارت های اجتماعی کودکان.30
2-13. مقدمه 30
2-14. تعریف مهارت های اجتماعی.31
2-15. اهمیت مهارت های اجتماعی…31
2-16. مهارتهای دهگانه زندگی .32
2-17. شخصیت 34
ج) کودکان کم توان ذهنی35
2-18. مقدمه 35
2-190. تعریف عقب مانده ذهنی.36
2-20. علل عقب ماندگی ذهنی37
2-20-1. عوامل مؤثر در عقب ماندگی ذهنی قبل از تولد.37
2-20-2. عوامل مربوط به هنگام تولد.39
2-20-3. عوامل عقب ماندگی ذهنی بعد از تولد40
2-21. تاریخچه بررسی عقب ماندگی ذهنی42
2-22. انواع عقب ماندگی ذهنی و کم توانی ذهنی 44
2-23. طبقه بندی های عقب ماندگی ذهنی.46
2-23-1. طبقه بندی حول محور روانی- اجتماعی.46
2-23-2. طبقهبندی حول محور سطوح رفتار سازشی48
2-23-3. طبقه بندی حول محور انتظارات و اکتسابات آموزشگاهی48
2-24. طبقه بندی عقب ماندگی ذهنی از دیدگاه روانشناسان.50
2-25. طبقه بندی عقب ماندگان ذهنی از نظر آموزشی و تربیتی و درمانی.52
2-26. طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی.53
2-27. پیشگیری و درمان عقب ماندگی ذهنی55
بخش دوم: پیشینه پژوهش.57
2-28. در داخل.57
2-29. در خارج.59
2-30. نتیجه گیری کلی .62
فصل سوم: روش تحقیق
3-1. روش تحقیق.64
3-2. متغیرهای تحقیق.64
3-3. جامعه آماری .64
3-4. حجم و روش نمونه گیری 64
3-5. روش گرد آوری داده ها .65
3-6. ابزار گردآوری داده ها 65
3-7. روش اجرا .68
3-8 . روش تجزیه و تحلیل داده ها69
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1. توصیف داده ها (آمار توصیفی) .71
4-2. تحلیل داده ها (آمار استنباطی) 73
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1. نتیجه گیری.82
5-2. محدودیت ها88
5-3. پیشنهادات88
5-3-1. پیشنهادات پژوهشی88
5-3-2. پیشنهادات کاربردی88.
نتیجه گیری نهایی89
منابع و مأخذ
فهرست منابع فارسی.91
فهرست منابع انگلیسی.96
پیوستها.105
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
فهرست عنوان صفحه
جدول 4-1. شاخص های توصیفی آزمون سبکهای فرزندپروری بایرمند.71
جدول 4-2. شاخص های توصیفی سن تقویمی، سن اجتماعی و هوش اجتماعی72
جدول4-3. نتایج رگرسیون بین سبکهای فرزندپروری و مهارتهای اجتماعی .73
جدول 4-4. ضرایب رگرسیونی تأثیر سبکهای فرزندپروری بر مهارتهای اجتماعی 74
جدول4-5. نتایج رگرسیون بین سبک فرزندپروری مقتدرانه و مهارتهای اجتماعی 75
جدول 4-6. ضرایب رگرسیونی تأثیر سبک فرزندپروری مقتدرانه بر مهارتهای اجتماعی 76
جدول4-7. نتایج رگرسیون بین سبک های فرزندپروری آسانگیر بر مهارتهای اجتماعی .77
جدول 4-8 . ضرایب رگرسیونی تأثیر سبک فرزندپروری آسانگیر بر مهارتهای اجتماعی .78
جدول4-9. نتایج رگرسیون بین سبک فرزندپروری مستبدانه بر مهارتهای اجتماعی .79
جدول 4-10. ضرایب رگرسیونی تأثیر سبک فرزندپروری مستبدانه بر مهارتهای اجتماعی .80
چکیده
هدف از این پژوهش، بررسی نقش سبک های فرزندپروری در پیش بینی مهارت های اجتماعی دانش آموزان آهسته گام شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 93-1392 بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی و تحلیل رگرسیون است و جامعه آماری آن شامل دانش آموزان آهسته گام تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی شهر کرمانشاه و والدین آنها بود که در سال تحصیلی 93-1392 در مدارس استثنایی این شهر مشغول به تحصیل بودند که نمونه ای به حجم 167 نفر انتخاب شد. ابزار گرد آوری داده ها، پرسشنامه های سبک های فرزندپروری بامریند و مقیاس رشد
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-12-03] [ 05:23:00 ب.ظ ]
|