1-4-2اهداف ویژه تحقیق 11
1-4-3 اهدف کاربردی تحقیق 11
1-5 فرضیه ها 12
1-6 تعریف متغییر ها 12
1-6-1هویت: 12
1-6-2سبک های هویت: 13
1-6-3 سیستم های فعال سازی /بازداری رفتاری: 16
1-6-4 سبک های مقابله ای: 17
1-6-5 راهبردهای مقابله با استرس. 17
1-6-6سومصرف مواد. 18
1-7 تعاریف عملیاتی: 18
1-7-1سبک های هویت: 18
1-7-2سیستم های فعال سازی /بازداری رفتاری: 18
1-7-3سبک های مقابله ای 18
فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق 19
مقدمه. 20
2-1اعتیاد. 20
2-1-1تاریخچه مواد. 21
2-1-2طبقه بندی مواد. 22
2-1-3 وابستگی 25
2-1- 3-1 ملاک های تشخیصی DSM_IV_TRبرای وابستگی به مواد. 26
2-1-4 سوء مصرف مواد. 27
2-1-4-1ملاک های تشخیصی برای سوء مصرف مواد به شرح زیر می باشد: 27
2-1-5 قطع مصرف یا ترک مواد. 28
2-1-5-1 ملاک های DSM_IV_TRبرای ترک مواد: 28
2-1-6همه گیر شناسی 29
2-2مصرف مواد در ایران 30
2-3 عوامل تاثیر گذار بر مصرف مواد. 30
2-3-1علل فردی 30
2-3-2 عوامل محیطی و اجتماعی 32
2-3-3 مشکلات هیجانی 34
2-3-4عوامل ژنتیکی و زیستی 36
2-3-5 سیستم پاداش مغزی 37
2-4 تاثیر تعاملی مولفه های متعدد با اعتیاد. 39
2-5مبنای نظری وابستگی به مواد. 40
2-5-1نظریات روان پویشی 40
2-5-2نظریات روان تحلیلی 40
2-5-3 روانشناختی خود. 41
2-5-4 نظریات رفتاری – شناختی 42
2-5-4-1نظریات شناختی 43
2-5-5 نظریه های یادگیری 43
2-5-5-1 نظریه یادگیری اجتماعی – شناختی 43
2-5-5-2نظریه یادگیری اجتماعی 44
2-5-6دیدگاه های مبتنی بر ویژگی های درون فردی 44
2 -5-6-1مدل بوم شناسی اجتماعی 44
2-5-6-2الگوی تحقیر خود. 45
2-5-6-3یادگیری اجتماعی چند مرحله ای 45
2-5-7نظریه تعامل خانواده. 46
2-5-8نظریه های یکپارچه نگر. 46
2-5-8-1نظریه رفتار مشکل 46
2-5-8-2نظریه گروه همسالان: 47
2-5-8-3 الگوی آسیب پذیری 47
2-5-8-4نظریه تفسیر انتخاب عقلایی 47
2-5-9نظریه های زیستی – روانی 48
2-5-9-1 نظریه وابستگی جسمانی اعتیاد. 48
2-5-9-2 نظریه مشوق مثبت اعتیاد. 48
2-5-10نظریه های اجتماعی – فرهنگی 49
2-5-10-1نظریه بی هنجاری 49
2-5-10-2نظریه انزوا طلبی مرتون 49
2-5-10-3نظریه برچسب زنی 49
2-5-11نظریات فیزیولوژیک. 50
2-5-12نظریه ی سیستم انگیزشی 50
2-6 اهداف درمان وابستگی به مواد. 51
2-6-1رویکردها ی درمانی وابستگی به مواد. 52
2-6-2 درمان اعتیاد. 52
2-6-2-1درمان دارویی 53
2-6-2-2درمان های غیر دارویی 54
2-7 سبک های مقابله ای 58
2-7-1تعریف سبک های و مهارتهای مقابله ای 58
2-7-2 مهارتهای مقابله ای : 58
2-7-3 انواع سبک های مقابله. 60
2-7-4انواع مقابله‌ی کارآمد 61
2-7-4-1مقابله‌ی متمرکز بر مسأله. 61
2-7-4-2مقابله‌ی متمرکز بر هیجان 62
2-7-5مقابله‌ی ناکارآمد و غیر مفید 63
2-7-6عوامل موثر بر انتخاب راهبردهای مقابله‌ای 65
2-7-6-1عوامل مربوط به منبع مقابله‌. 65
2-7-6-2عوامل مربوط به ارزیابی‌های موقعیتی 66
2-7-7 اهمیت آموزش مهارت‌های سبک های مقابله‌ای 67
2-7-8عملکرد اصلی مهارت های مقابله ای 68
2-8 سیستم های مغزی ـ رفتاری 68
2-8-1 نظریه شخصیتی گری 69
2-8-2سیستم فعال سازی رفتاری (BAS) 70
2-8-3سیستم بازداری رفتاری (BIS) 71
2-8-4 سیستم جنگ / گریز (FFS) 73
2-8-5 توصیف سیستم های مغزی – رفتاری: 74
2-8-5-1 بعد رفتاری: 74
2-8-5-2سطح شناختی 75
2-8-5-3بعد عصب شناختی 75
2-9 آسیب شناسی روانی وویژگی های شخصیتی مرتبط با وابستگی به مواد. 76
2-10سبکهای هویت. 76
2-10-1 نظریه های هویت. 78
2-10-2 انواع سبک های هویت. 80
2-10-3 تعهد :. 82
2-10-4 شکل گیری هویت در نوجوانی 82
2-10-4-1 مدل های شکل گیری هویت. 84
2-10-5 چهار وضعیت هویت من در دید گاه مارسیا 85
2-10-6 تغییر هویت در نوجوانی 91
2-10-6-1 مکانیسم های تغییر هویت. 92
2-10-7پیشینه پژوهش. 93
2-10-7-1پیشینه داخلی پژوهش. 93
2-10-7-2پیشینه خارجی پژوهش. 97
2-10-8جمع بندی نتایج پیشینه های پژوهش. 100
فصل سوم: روش پژوهش. 102

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...