پایان نامه شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر تقویت فرهنگسازمانی مبتنی بر ارزشهای اسلامی کارکنان دانشگاه سیستان و بلوچستان |
جهت گردآوری دادهها نیز از پرسشنامههای استاندارد استفاده گردیده است. برای تعیین روایی با استفاده ازنظر اساتید محترم و مشاور و برای تعیین پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شد که میزان آن 868/. به دست آمد. دادههای حاصل از پرسشنامه در دودسته آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفت در قسمت آمار توصیفی به بررسی میانگین، واریانس، انحراف معیار، و در قسمت آمار استنباطی ابتدا برای شناسایی از طریق مصاحبه و سپس برای رتبه بندی از آزمون T و فریدمن توسط نرمافزار21 SPSS استفاده شده است. حاصل این فعالیت ها که گام به گام و با راهنمائی، مشورت و مصاحبه با استادان دانشگاه همراه بود، استخراج و شناسایی 6 شاخص اصلی و 17 شاخص فرعی بود که به پیشنهاد استاد راهنما به صورت پرسشنامه تنظیم و در معرض نظرسنجی و آزمون قرار گرفت؛ بعد از جمع آوری نظرات، پیشنهادها و انتقادها، محقق با راهنمایی استادان، به تحلیل موراد و نقطه نظرهای به دست آمده پرداخته شد که حاصل آن به صورت الگوی نهایی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی نمود یافته است.
کلمات کلیدی: فرهنگ، اسلام، ارزشهای اسلامی، فرهنگ اسلامی
عنوان صفحه
فصل اول. 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- بیان مسئله. 3
1-3- ضرورت و اهمیت 4
1-4- اهداف تحقیق. 5
1-5- سؤالات تحقیق. 5
1-6- روش تحقیق. 6
1-7- روش گردآوری اطلاعات و دادهها 6
1-8- قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی تحقیق. 6
1-9- تعریف واژهها و اصطلاحات 7
1-10- خلاصه فصل اول. 7
فصل دوم. 9
2-1- مقدمه. 10
2-2- بخش اول: فرهنگسازمانی. 10
2-2-1- تعریف فرهنگ 10
2-2-2- انواع فرهنگ 13
2-2-3- دین و ارتباط آن بافرهنگ 14
2-2-4- فرهنگ پژوهی و فرهنگسازی در جمهوری اسلامی ایران. 14
2-2-5- تعریف فرهنگسازمانی. 15
2-2-6- اهمیت شناخت فرهنگ برای سازمانها 16
2-2-7- ارتباط بین فرهنگ حاکم بر جامعه و فرهنگسازمانی. 16
2-3- بخش دوم: ارزشهای اسلامی. 17
2-3-1- تعریف ارزش 17
2-3-2- تعریف اسلام. 17
2-3-3- ارزشهای اسلامی در سازمان. 18
2-3-4- انواع و ملاک ارزشها در نظام ارزشی اسلام. 19
2-3-5- آثار ارزشهای اسلامی در سازمان و تحقق اهداف فردی و سازمانی. 20
2-3-6- قلمرو دین اسلام. 20
2-3-7- فرهنگ و احیای ارزشهای اسلامی. 20
2-4- بخش سوم: فرهنگ اسلامی. 22
2-4-1- تعریف فرهنگ اسلامی. 22
2-4-2- مبانی فرهنگ اسلامی. 22
2-4-3- ابعاد فرهنگ اسلامی. 23
2-4-4- منبع تعالیم فرهنگ اسلامی. 23
2-4-5- ویژگی و اصالت فرهنگ و تمدن اسلامی. 24
2-4-6- اصول و پایههای اساسی فرهنگ اسلامی. 25
2-4-7- خطوط اساسی فرهنگ اسلامی. 26
2-4-8- اصول حاکم بر پرورش فرهنگ اسلامی. 26
2-4-9- اشارهای به فرهنگ بومی. 29
2-4-10- فرهنگ ملی، اسلامی. 29
2-4-11- مقایسهای بین فرهنگ اسلامی بافرهنگ غربی. 30
2-4-12- تمایز فرهنگ اسلامی بافرهنگهای دیگر. 31
2-4-13- ناهماهنگی نظامهای تربیتی مدرن بافرهنگ اسلامی و ایرانی. 32
2-4-14- نقش و جایگاه فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی در عرصه جهانی. 32
2-4-15- فرهنگ ایرانی – اسلامی و جهانیشدن (چالشها و فرصتها) 33
2-4-16- کارآمدی فرهنگ اسلامی. 35
2-4-17- بنیادهای کارآمدی فرهنگ اسلامی. 35
2-4-18- زمینههای فرهنگی توسعه و پیشرفت در اسلام. 37
2-4-19- نگاه تکلیفی و مسئولانه در فرهنگ اسلامی. 40
2-4-20- معادله نبودن قدرت و ثروت در فرهنگ اسلامی. 41
2-4-21- فرهنگ اسلامی و توسعه پایدار 41
2-4-22- فرهنگ اسلامی و هویت جامعه. 42
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1398-12-04] [ 11:29:00 ق.ظ ]
|