1-2- اهمیت و ضرورت پژوهش. 8
1-3- اهداف پژوهش: 9
1-4-فرضیه های پژوهش: 9
1-5- تعریف واژه ها: 9
1-5-1-تعاریف مفهومی: 9
1-5-2-تعاریف عملیاتی: 10
فصل دوم : پیشینه پژوهش
2-1- فرسودگی شغلی 12
2-1-1- تاریخچه فرسودگی شغلی 12
2-1-2- تعریف فرسودگی شغلی 13
2-1-3- علل فرسودگی شغلی 14
2-1-4- علایم و نشانه های فرسودگی شغلی 15
2-1-5- مولفه های فرسودگی شغلی 16
2-1-6- تقسیم بندی فرسودگی شغلی 17
2-1-7- مراحل فرسودگی شغلی 17
2-1-8- گروه های در معرض ابتلاء به فرسودگی شغلی 18
2-1-9- مشاغل در معرض تهدید. 19
2-1-10- نظریه های فرسودگی شغلی 19
2-1-11- فرسودگی شغلی و مدیریت زمان. 20
2-1-12- روش های پیشگیری و درمان فرسودگی شغلی 20
2-1-13- سنجش فرسودگی شغلی 21
2-2- تنیدگی شغلی 22
2-2-1- تنیدگی چیست؟. 22
2-2-3- نشانگان سازگاری عمومی 23
2-2-4- تعاریف. 23
2-2-5- تاثیرهای تنیدگی (استرس) 25
2-2-6- تنیدگی ناشی از شغل. 26
2-2-7- متغیرهای تشدید کننده تنیدگی 27
2-2-8- تنیدگی شغلی معلمان. 27
2-2-9- منابع شایع تنیدگی در معلمان. 28
2-2-10- نشانه های رایج تنیدگی 29
2-2-11- عواملی که موجب تنیدگی شغلی می شوند. 30
2-2-12- چه چیز آغازگر تنیدگی است؟. 31
2-3- سرسختی روانشناختی 33
2-3-1- تعریف سرسختی روانشناختی 33
2-3-2 – مؤلفه های سرسختی روانشناختی 34
2-3-3- نظریه های زیربنایی سرسختی روان شناختی 35
2-3-4- همبسته های سرسختی روانشناختی 35
2-3-5- سرسختی روان شناختی و خود شکوفایی 37
2-3-6- ویژگی های افراد سرسخت 37
2-3-7- اهمیت سرسختی روان شناختی 38
2-4- خودکارآمدی 39
2-4-1- تعریف خودکارآمدی 39
2-4-2-ابعاد باورهای خودکارآمدی ادراک شده : 40
2-4-3- منابع باورهای خودکارآمدی 41
2-4-4- ارتقای باورهای خود کارآمدی 42
2-4-5- فرآیندهای واسطه خودکارآمدی 43
2-4-6- باورهای خودکارآمدی از طریق این تعیین کننده های زیر بر رفتار انسان اثر می گذارد : 46
2-4-7- کاربرد نظریه خودکارآمدی شغلی در رفتار شغلی 48
2-4-8- بهبود خودکارآمدی 49
2-5- پیشینه پژوهش. 49
2-5-1- پیشینه داخلی : 49
2-5-2-پیشینه خارجی 53
فصل سوم : روش پژوهش
1-3 روش پژوهش :57
2-3معرفی متغیرها:57
3-3 جامعه آماری:57
4-3 نمونه و روش نمونه گیری: 57
3-5-ابزار پژوهش : 58
3-6-روش اجرای پژوهش : 61
3-7- روش تجربه و تحلیل داده ها: 61

فصل چهارم : یافته های پژوهش
الف) یافته های توصیفی 63
ب) یافته های استنباطی .67
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- بحث و نتیجه گیری 73
5-2- محدودیت ها 76
5-3- پیشنهادات 77
5-3-1- پیشنهادهای پژوهشی 77
5-3-2- پیشنهادهای کاربردی 77
فهرست منابع. 78
پیوست 91








فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 2-1- نشانه های رایج فشار روانی در کار 30
جدول 3-1- محاسبه آلفای کرونباخ پرسشنامه سرسختی و خرده مقیاس ها به تفکیک جنسیت .59
جدول 3-2 پایایی مقیاس خودکارآمدی معلم (اسچانن، موران و وولفولک ، 2001) .60
جدول4- 1- میانگین و انحراف معیار سن آزمودنی ها 63
جدول4- 2- میانگین و انحراف معیار خودکارآمدی و مولفه های آن در آزمودنی‫ها 63
جدول 4-3- وضعیت تحصیلات 64
جدول 4-4- میانگین و انحراف معیار فرسودگی شغلی و مولفه های آن (مسخ شخصیت،کفایت شخصی،خستگی)در آزمودنی ها 64
جدول 4-5- میانگین و انحراف معیار تنیدگی شغلی ومولفه های آن( روابط بین فردی ، شرایط فیزیکی و علاقه به کار)درآزمودنی ها 65
جدول4- 6- وضعیت تاهل. 65
جدول 4-7- میانگین و انحراف معیار متغیر سرسختی روانشناختی ومولفه های آن( مبارزه طلبی، تعهد، کنترل) 66
جدول 4- 8 همبستگی بین تنیدگی شغلی و مولفه های آن (روابط بین فردی، شرایط فیزیکی و علاقمندی به کار) با فرسودگی شغلی( مسخ شخصیت، کفایت شخصی، خستگی) 67
جدول 4-9 همبستگی بین سر سختی روانشناختی و مولفه های آن (مبارزه طلبی ، تعهد و کنترل) با فرسودگی شغلی( مسخ شخصیت، کفایت اجتماعی، خستگی) 68
جدول 4-10 همبستگی بین خودکارآمدی( درگیر کردن فراگیر، روش های تدریس و مدیریت کلاس) و فرسودگی شغلی(مسخ شخصیت، کفایت شخصی، خستگی) 69
جدول 4-11 خلاصه نتایج رگرسیون به شیوه همزمان برای بررسی پیش بینی بینی فرسودگی شغلی توسط متغیرهای استرس شغلی، سرسختی و خودکارآمدی 70
جدول 4-12 جدول ضرایب متغیرها 71








فهرست اشکال

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...