1-4-2 ) اهداف فرعی. 12
1-5) سوالات تحقیق. 12
فصل دوم: ادبیات و چارچوب نظری تحقیق
2 -1) مقدمه. 15
2-2)مروری بر پژوهش های پیشین. 16
2-2-1) تحقیقات داخلی 16
2-2-2) تحقیقات خارجی 18
2-3) مبانی نظری پژوهش 21
2 -3-1) نظریات مربوط به هویت. 21
2-3-1-1) ریچارد جنکینز 21
2-3-1-2) هنری تاجفل و نظریه مقوله ‌بندی. 28
2-3-1-3)آنتونی گیدنز 31
2-3-1-4) جورج هربرت مید. 35
2-3-1-5)نظریه سیمون دوبووار. 36
2-3-2) نظریات مربوط به کارکرد و اثر بخشی رسانه 39
2-3-2-1) ) مدل اثرات شرطی. 39
2 -3-2-2) ) مدل اثرات شناختی. 42
2-3-2-3) مدل اثرات مستقیم. 44
2-3-2-4 ) مدل اثرات انباشتی 45
2-3-2-5) نظریه فمینیستی رسانه (لیبرال ، سوسیالیستی و رادیکال ) 46
2-3-2-6 ) نظریه ژان بودریار 48
2-3-2-7)نظریۀ کاشت جورج گربنر 52
2-3-2-8)تئوری یادگیری اجتماعی و جامعه پذیری 56
2-3-2-9)نظریه استفاده و رضامندی 59
2-4)جمع بندی وچارچوب نظری 61
2-5) مدل تحلیلی. 65
2-6 ) فرضیات پژوهش. 66
فصل سوم: روش شناسی
3-1) مقدمه 69
3-2) جامعه آماری. 69
3-3)تعیین حجم نمونه. 70
3-4 ) روش نمونه گیری 71
3 -5) واحد تحلیل 71
3-6) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر وابسته 72
3-6-1)هویت جنسیتی 72
3-6-2)کلیشه های جنسیتی 72
3-7) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر مستقل 75
3-7-1) متغیر مستقل 76
3-7-1-1) رسانه های جمعی 76
3 -7-1-2) رسانه های دیداری – شنیداری : 76
3-7-1-3) رسانه های الکترونیک. 78
3-7-1-4) پایگاه اقتصادی- اجتماعی 79
3-8) اعتبار و روایی 79
3-9) روش تحقیق و ابزار گردآوری داده ها. 80
3-10) روش تجزیه و تحلیل داده ها 80

فصل چهارم: یافته‌های تحقیق
4-1- مقدمه 85
4-2) توصیف متغیرهای تحقیق. 85
4-2-1) توزیع پاسخگویان برحسب سن 85
4-2-2) توزیع پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی. 86
4-2-3 ) توزیع پاسخگویان بر حسب مقطع تحصیلی. 86
4-2-4 ) میزان استفاده پاسخگویان از تلویزیون 87
4-2-5) میزان استفاده پاسخگویان از ماهواره 88
4-2-6) میزان استفاده پاسخگویان از اینترنت 88
4-2-7) توزیع پاسخگویان بر حسب علاقه به شغل خانه داری 88
4-2-8) توزیع پاسخگویان در مورد تأمین درآمد خانواده فقط توسط مردان 89
4-2-9) توزیع پاسخگویان در مورد وظیفه نگه داشتن بچه ها در آینده توسط مادر 90
4-2-10) توزیع پاسخگویان در مورد تأمین نیاز عاطفی توسط زن 90
4-2-11) توزیع پاسخگویان در مورد رسیدگی بهتر مادرها به امور بچه ها 91
4-2-12) توزیع پاسخگویان در مورد انجام وظایف همسری توسط زنان 92
4-2-13) توزیع پاسخگویان در مورد توانایی انجام هر نوع شغلی 92
4-2-14) توزیع پاسخگویان در مورد توانایی کسب درآمد برای خانواده توسط فرد 93
4-2-15) توزیع پاسخگویان در مورد مسئول بودن پدرها در امور بچه ها 94
4-2-16) توزیع پاسخگویان در مورد کمک کردن مرد به همسر شاغلش در نگهداری بچه. 94
4-2-17) توزیع پاسخگویان در مورد درک بهتر همسر توسط زن شاغل. 95
4-2-18) توزیع پاسخگویان در مورد توانایی انجام دادن کارهای مدیریتی 96
4-2-19) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از سریالهای تلویزیونی 96
4-2-20) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از سریالهای ماهواره 97
4-2-21) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از اخبار ماهواره. 97
4-2-22) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از ایمیل. 98
4-2-23) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده ازچت 99
4-2-24) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از برنامههای علمی اینترنت 99
4-2-25) توزیع پاسخگویان برحسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی. 100
4-3) تحلیل داده ها. 100
4 – 3-1- فرضیه اول: به نظر می رسد میزان استفاده از رسانه (تلویزیون ،ماهواره ،اینترنت) بر هویت جنسیتی تأثیر میگذارد . 101
4- 3-2- فرضیه دوم: به نظر میرسد برنامههای تلویزیونی داخلی (سریالها، تبلیغات تجاری ) بر بازنمایی کلیشههای جنسیتی تأثیر میگذارد 102
4-3-3) فرضیه سوم : به نظر میرسد استفاده از برنا مههای ماهواره ، بر ایجاد هویت جنسیتی جدیدتأثیر میگذارد. 103
4-3-4) فرضیه چهارم : به نظر میرسد استفاده از برنامههای اینترنت، بر ایجاد هویت جنسیتی جدیدتأثیر میگذارد. 106
4-3-5) فرضیه پنجم : به نظر میرسد پایگاه اقتصادی- اجتماعی فرد بر میزان استفاده از رسانه تأثیر. 109
4-18-خلاصه تحلیل رگرسیون خطی ساده 109

فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1) مقدمه 113
5-2) نتایج. 102
5-3)جمع بندی 112
5-4) محدودیت های تحقیق 113
5-5 ) پیشنهادات 113
منابع فارسی. 116
منابع لاتین. 120

فهرست جداول
جدول 3-1: میزان پایایی شاخص های تحقیق. 80
جدول (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی ،مقطع تحصیلی، سن. 86
جدول (4-2) میزان استفاده پاسخگویان از تلویزیون، ماهواره ، اینترنت. 87
جدول (4-3) توزیع پاسخگویان بر حسب متغییر های مربوط به هویت سنتی. 89
جدول (4-4) توزیع پاسخگویان بر حسب متغییر های مربوط به هویت سنتی. 91
جدول (4-5) توزیع پاسخگویان بر حسب متغییر های هویت جدید. 93
جدول (4-6 )توزیع پاسخگویان بر حسب متغییر های هویت جدید. 95
جدول (4-7 )توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از سریالهای تلویزیونی، سریال های ماهواره ،اخبار ماهواره 97
جدول (4-8) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از ایمیل، چت ، برنامه علمی اینترنت. 98
جدول (4-9) توزیع پاسخگویان برحسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی. 100
جدول 4-10خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام هویت جنسیتی بر حسب متغیر وارد شده پیش بین. 101
جدول 4-11. ضرایب رگرسیون متغیر پیش بین روی متغیر هویت جنسیتی 101
جدول 4-12.خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام کلیشه های جنسیتی بر حسب متغیر وارد شده پیش بین 102
جدول 4-13 ضرایب رگرسیون متغیر پیش بین روی متغیر کلیشههای جنسیتی 103
جدول 4-14خلاصه تحلیل رگرسیون گام به گام هویت جدید بر حسب متغیرهای وارد شده پیش بین. . 104
جدول 4-15 .ضرایب رگرسیون متغیرهای پیش بین روی متغیر هویت جدید. 105

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...