۰٫۷۴۶

 

 

 

تسهیلات و امکانات هتل

 

۱۲

 

۰٫۹۰۸

 

 

 

امنیت

 

۶

 

۰٫۸۲۰

 

 

 

جدول ‏۳-۳ آزمون آلفای کرونباخ برای پایایی داده ها بر اساس هر متغیر
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه

تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها فرآیندی چند مرحله است که طی آن داده های به دست آمده از طریق ابزارهای جمع آوری در نمونه(جامعه آماری)، خلاصه، کدبندی، دسته بندی ، … و در نهایت پردازش می شوند. تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط ها بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید. در این فرآیندها، داده ها هم از لحاظ مفهومی و هم از لحاظ تجربی پالایش می شوند و فنون گوناگون آماری نقش بسزایی در استنتاج و تعمیم به عهده دارند.
تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل از اجرای آزمون(پرسشنامه پژوهشی) در این تحقیق به صورت توصیفی و استنباطی می باشد. اطلاعات جمعیت شناختی پرسشنامه ها، استفاده از آمار توصیفی(جداول فراوانی، میانگین، نمودار) توصیف شده ارائه شده است.
در آمار استنباطی تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری این پژوهش انجام می گیرد، که آزمون های آماری مورد استفاده در تحقیق به شرح زیر می باشد:

 

 

  • آزمون کولموگروف اسمیرنوف[۸۳] جهت بررسی نرمال بودن داده ها: آزمون KS آزمونی برای سنجش نرمال بودن توزیع آماری استفاده شده است. به طور کلی برای سنجش نرمال بودن داده ها از آزمون X2[84] و کولموگرف اسمیرنف استفاده می شود، آزمون X2 برای داده ها مقوله­ای و آزمون کولموگروف اسمیرنف برای داده های فاصله­ای و رتبه­ای استفاده می شود که با توجه به اینکه طیف لیکرت، برای متغیرها در نظر گرفته شده است، از آزمون کولموگرف اسمیرنف استفاده شده است. با انجام این آزمون٬ نرم‌افزار یک عدد معنی‌داری محاسبه می‌کند. در آزمون نرمال‌بودن٬ چنان‌چه معنی‌داری  (Sig) بیش‌تر از ۵ درصد یا ۵ صدم بود٬ نرمال‌بودن توزیع  نتیجه گرفته می‌شود. باید به یاد داشت که آزمون کولموگراف-اسمیرنوف یک آزمون  دو دنباله می‌باشد و برای تفسیر بهتر است این‌گونه بیان شود که  عدد معنی‌داری بر ۲ تقسیم شده است و چنان‌چه این عدد بیش‌تر از ۲.۵ درصد یا ۲۵ هزارم باشد٬ توزیع نرمال است.

 

 

 

  • آزمون دو جمله ای[۸۵] جهت بررسی فرضیات تحقیق: از آنجا که عدد به دست آمده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف غیر نرمال بودن داده ها را نشان می دهد، از آزمون دو جمله ای ناپارامتریک برای تحلیل فرضیه ها استفاده شده است. آزمون دو جمله ای معادل ناپارامتری آزمون t تک نمونه ای می باشد، بدین معنا که اگر توزیع جامعه مشخص نباشد از آزمون دوجمله ای به جای آزمون t تک نمونه ای استفاده می گردد که در آن بر مبنای یک مقدار یا مشخصه٬ به بررسی موفقیت و شکست پرداخته می‌شود. منظور از موفقیت و شکست٬ وجود یا عدم وجود یک متغیر در جامعه مورد بررسی می‌باشد که در اینجا رضایتمندی (موفقیت) و عدم وجود رضایت (شکست) سر و کار داریم. بنابراین برای وجود و یا عدم وجود یک متغیر٬ از آزمون دوجمله‌ای استفاده می‌شود. این آزمون از فرمول زیر محاسبه می شود:

 

 

چنان‌چه سطح معنی‌داری کم‌تر از میزان خطا باشد٬ بالابودن و یا  وجود متغیر مورد نظر استنباط می‌شود. از آن‌جا که این آزمون معمولا در سطح خطای ۵ درصد در نظر گرفته می‌شود٬ برای رسیدن به این نتیجه باید سطح معنی‌داری کم‌تر از ۰.۰۵ باشد.

 

 

  • آزمون تحلیل واریانس فریدمن[۸۶] جهت رتبه بندی متغیرهای تحقیق: آزمون فریدمن به دنبال تحلیل مجموع رتبه های ستون ها است، هنگامی که پژوهشگر بخواهد K(بیشتر از دو) متغیر وابسته به هم را در مقیاس ترتیبی سنجیده شده، الویت بندی نماید، می تواند از این آزمون استفاده نماید. نمرات در هر ردیف به طور جداگانه رتبه بندی می شوند. یعنی وقتی که K موقعیت مورد مطالعه قرار می گیرد، رتبه ها در هر ردیف از ۱ تا K رتبه بندی می شوند. آماره آزمون فریدمن به این صورت است که در آن K تعداد ستون ها، N تعداد بلوک ها و Rj مجموع رتبه های j امین ستون است. در این پژوهش از آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیر های تحقیق و شاخص های درون هر متغیر جهت بررسی رضایت از هتل های ۴ ستاره و ۵ ستاره شهر تهران، بین گردشگران ورودی چینی، استفاده شده است.

 

 

 

مدل استفاده شده برای تحقیق

تقسیم بندی به کار رفته برای معیارهای هتل براساس مطالعه (Zhoua, L., Yea, S. , Pearceb, P. L., Wua, M-Y., 2014) بوده است که با توجه به دیگر مطالعات انجام شده و متفاوت بودن شرایط هتل های ۴ ستاره و ۵ستاره تهران و تمرکز بر بازار گردشگران چین و در نظر گرفتن خبرگان گردشگری، بخش بخش ایمنی و امنیت اضافه گردیده است، همچنین معیارهای هتل از ۲۳ بخشی که ژوا در تحقیق خود ذکر کرده به ۴۹ بخش افزایش یافته تا بتوان مطالعه دقیق تری در این حوزه داشت.

 

 

 

 

متغیرها

 

شاخص ها

 

 

 

رضایت مندی از هتل

 

کیفیت­خدمات کارکنان

 

توانایی کارکنان در فراهم کردن خدمات مورد نظر مشتری، توانایی کارکنان در حل مشکلات و شکایات، ظاهر تمیز و مرتب کارکنان، مهارت کارکنان به زبان انگلیسی، تسلط کارکنان به زبان چینی، توانایی در برقراری ارتباط مودبانه و دوستانه

 

 

 

خدمات غذا و نوشیدنی

 

کیفیت غذا و نوشیدنی، در دسترس بودن مینی بار در اتاق هتل ها، امکان فراهم آوردن غذا و نوشیدنی در اتاق(روم سرویس)، ارائه غذا و نوشیدنی در کمترین زمان، ارائه غذا و منوی غذای ایرانی و محلی، ارائه منوی غذا و نوشیدنی چینی، ارائه غذا و نوشیدنی بین المللی، ارائه غذاهای مخصوص( گیاه خواران، افراد دیابتی و بدون گلوتن)

 

 

 

خدمات داخل اتاق

 

راحتی تخت، تشک و… تمیزی و نظافت داخل اتاق، بزرگی اتاق، امکان کنترل دمای اتاق و تهویه اتاق، وجود سرگرمی داخل اتاق( ویدوئو و تلویزیون و ….)، جذابیت طراحی داخلی هتل، آرام بودن اتاق، اینترنت پر سرعت wi-fi در داخل اتاق، داشتن ملزومات شخصی مانند سشوار، حوله، دمپایی و…

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...