۳۹۶

۳۳۴

۶۷۴

۸

منطقه ۸

۲۱۸۹

۱۶۲

۱۷۵

۱۹۴

۴۱۹

۲۴۳

مأخذ: شهرداری قم، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷
همان‌طور که در جدول مشاهده می‌کنید، به ترتیب مناطق ۳، ۶ و ۴ بالاترین میزان تماس و مناطق ۸، ۵ و ۷ کمترین میزان تماس با مرکز ۱۳۷ را داشتند. ولی برای مقایسه صحیح میزان تعاملات مردم در ۸ منطقه از طریق این سامانه با شهرداری قم جمعیت مناطق نیز باید در نظر گرفته شود. که بر این اساس در نمودار زیر مشاهده می‌کنید با اکتساب جمعیت منطقه ۷ با ۱۲٫۳۴ درصد از جمعیت بالاترین میزان تماس و منطقه ۳ با ۳٫۹۱ درصد از جمعیت کمترین میزان تماس را با سامانه ۱۳۷ برقرار کرده‌اند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمودار ۴-۳- میزان تماس با سامانه ۱۳۷ به نسبت جمعیت مناطق
مأخذ: شهرداری قم، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷
تعداد تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری قم از یک‌سو نمادی از اعتماد مردم به این سازمان و از طرف دیگر بیان‌کننده میزان مشارکت مردم این مناطق با شهرداری است. ازاین‌رو می‌توان چنین نتیجه گرفت که در منطقه ۷ جریان اطلاعات بین مردم و شهرداری منطقه به‌خوبی شکل‌گرفته و رضایتمندی و مشارکت مردم را به همراه داشته است.
۴-۲-۳- اعتماد + پاسخ مناسب
همسویی اهداف مدیریت شهری با نیازهای جامعه، وفای به عهد، شفافیت اطلاعات، درستکاری، تبعیت از استانداردهای اخلاقی پاسخگویی در برابر شهروندان، صداقت، رفتار توأم با احترام به شهروندان و توانایی انجام وظایف ازجمله مواردی است که در شهروندان ایجاد اعتماد به شهرداری را شکل می‌دهد.
۴-۳- تحلیل سنجش بهره‌وری خدمات شهری
خدمات شهری به ۷ بخش زیر تقسیم می‌شود، که تعدادی از این زیر بخش‌ها ازجمله مدیریت میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری، مدیریت کشتارگاه صنعتی، مدیریت آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، ساماندهی زیباسازی شهری و مدیریت آرامستان های شهری به‌صورت مرکزی توسط شهرداری و خدمات شهری مرکزی اجرا و مورد نظارت قرار می¬گیرند. همچنین با درنظر گرفتن محدودیت‌هایی ازجمله:
۱- در دسترس نبودن اطلاعات و داده‌های موردنیاز جهت تخمین بهره‌وری بخش مدیریت پسمان شهری ازجمله تعداد نیروی کار و هزینه سالانه این بخش به تفکیک مناطق.
۲- عدم گزارش عملکرد سالانه توسط بخش مدیریت پارک‌ها و فضای سبز شهری منطقه ۷ شهرداری قم.
۳- اعلام گزارش ناقص عملکرد سالانه توسط بخش مدیریت پارک‌ها و فضای سبز شهری منطقه ۸ شهرداری قم.
جامعه آماری، بخش مدیریت پارک‌ها و فضای سبز شهری کلیه مناطق شهرداری شهر قم است که با درنظر گرفتن محدودیت داده از ۸ منطقه، ۶ منطقه در سال ۱۳۹۰ موردبررسی قرارگرفته است.
داده‌ها و اطلاعات جمع‌ آوری‌شده از طریق نرم‌افزار DEA MASTER، پس از طبقه‌بندی و انجام محاسبات مربوطه و استانداردسازی به کمک نرم‌افزار Excell، موردبررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند.
همان‌طور که در فصل قبلی عنوان شد دو ورودی و یک خروجی جهت مدل تحلیل پوششی داده‌ها انتخاب گردید.
جدول ۴-۲- ورودی‌ها و خروجی در نظر گرفته‌شده در مدل تحلیل پوششی داده‌ها

متغیر

نوع

علامت اختصاری

تعداد کارگر بر هزینه سالانه

ورودی

I1

تعداد کارگر بر جمعیت و مساحت منطقه

ورودی

I2

عملکرد سالانه

خروجی

O1

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...